Thursday, March 4, 2010

Hari Lelongan

Tibalah masa hari lelongan....dkt mahkamah jam 10pagi..timbalan pendaftar, tggu lawyer, kol11 jgak baru stat..skali umah aku ade 4org nk bid laaaa termasuk aku..aduh..ini sudah masalah nih....ade mamat tuh dok cite ngn aku die nk kne bli jgak umah nih..die dh kawen, ade anak la sume...aku klu ngn melayu ni aku lemah sket..aku nk bid umah tuh smpai 80k..tp die dok cite2, aku pn mengalah laaaaa....xdpt la aku rumah tuh..adela saguhati sket mamat tuh bg kt aku..aduhaiii..bile nk dpt rumah camni..ade 4 org bid, die bg la saguhati kt 3 orang ni..xpelaa, aku doakan ko hidup aman damai dlm rumah tangga ko..insyaAllah..so, dpt la die bid umah tu dgn RP..

hari ni ade 2 rumah je bid...satu lagi kt taman jati batu berendam..ade 10 org bid..xleh nk kowtim, xleh nk bwk bincang, last price ketuk tukul, harga rumah tu jd 108k..bayangkan, 28k beza...gilak ah ding dong..huhu...

so, ape process aku lpas nih..aku kne cash kn balik la bank draft aku tuh..kne bwk salinan borang, ngn cheque..charge rm2.00..oklaaaa..aku dpt lebey dr tuh..hehe..

jumpe lagi di lelongan akan datang yg aku nk bid...

No comments: